|
|
Herinnert u zich de GS(pecial), met dat luchtgekoelde boxer-motortje. 1015 cc - 55 pk/6500 tpm - 94 Nm/3500 tpm 147 km/h - 1:10,7 (120 km/h) - 790 kg Bleu. |
|
Of wellicht die BX 14, met 4-bak. 1360 cc - 62 pk/5500 tpm - 106 Nm/2500 tpm 155 km/h - 1:13,3 (120 km/h) - 885 kg Blanc Crémant. |
|
|
|
Of de BX 16TRI, met die beestachtig krachtige motor. En met die gewone richtingaanwijzer. 1580 cc - 105 pk/6250 tpm - 158 Nm/3000 tpm 185 km/h - 1:12,6 (120 km/h) - 983 kg Rouge Furio. |
|
De BX 19TZI, met die vage stuurbekrachtiging. Weer wat minder double chevron. 1905 cc - 110 pk/6000 tpm - 158 Nm/3000 tpm 189 km/h - 1:11,4 (120 km/h) - 1003 kg Gris Cristal. |
|
|
|
Dan de Xantia 1.8IX, beetje minder power dan verwacht. Het wordt alweer een ietsje meer Citroën. 1761 cc - 103 pk/6000 tpm - 153 Nm/3000 tpm 187 km/h - 1:13,1 (120 km/h) - 1176 kg Rouge Griotte. |
|
De C cinq 2.0 16V Ligne Prestige, kekke features erin, zoals Citroën eigen. Eindelijk weer double chevron. 1997 cc - 138 pk/6000 tpm - 190 Nm/4100 tpm 208 km/h - 1:15,6 (100 km/h) - 1293 kg Bleu Mauritius. |
|
|
|
More photo's in the Citroën album of: Thomas Forsman |
|
|