Van GS via BX en Xantia naar C5.


Citroën GSpeciale, 1977 (Amsterdam, NL)
1977
Herinnert u zich de GS(pecial),
met dat luchtgekoelde boxer-motortje.
1015 cc - 55 pk/6500 tpm - 94 Nm/3500 tpm
147 km/h - 1:10,7 (120 km/h) - 790 kg
Bleu.






Of wellicht die BX 14,
met 4-bak.
1360 cc - 62 pk/5500 tpm - 106 Nm/2500 tpm
155 km/h - 1:13,3 (120 km/h) - 885 kg
Blanc Crťmant.
1986
Citroën BX14, 1986 (Blaricum, NL)






Citroën BX16, 1988 / Beijerland Vitesse 400CT, 1988 (Bladel, NL)
1988
Of de BX 16TRI,
met die beestachtig krachtige motor.
En met die gewone richtingaanwijzer.
1580 cc - 105 pk/6250 tpm - 158 Nm/3000 tpm
185 km/h - 1:12,6 (120 km/h) - 983 kg
Rouge Furio.






De BX 19TZI,
met die vage stuurbekrachtiging.
Weer wat minder double chevron.
1905 cc - 110 pk/6000 tpm - 158 Nm/3000 tpm
189 km/h - 1:11,4 (120 km/h) - 1003 kg
Gris Cristal.
1991
Citroën BX19, 1991 / Hylander 440, 1994 (Charny, FR)






Citroën Xantia 18, 1995 / Hylander 440, 1994 (Willis, FR)
1995
Dan de Xantia 1.8IX,
beetje minder power dan verwacht.
Het wordt alweer een ietsje meer Citroën.
1761 cc - 103 pk/6000 tpm - 153 Nm/3000 tpm
187 km/h - 1:13,1 (120 km/h) - 1176 kg
Rouge Griotte.






De C cinq 2.0 16V Ligne Prestige,
kekke features erin, zoals Citroën eigen.
Eindelijk weer double chevron.
1997 cc - 138 pk/6000 tpm - 190 Nm/4100 tpm
208 km/h - 1:15,6 (100 km/h) - 1293 kg
Bleu Mauritius.
2001
Citroën C5, 2001 (Amsterdam, NL)



Fleetowner, 2001 (Amsterdam, NL)
We zijn Fleetowner geworden.



Meer  foto's in  het  CitroŽn album van:
More photo's in the CitroŽn album of:
Thomas Forsman


Top
Home